sâmbătă, 17 octombrie 2009

Ce tehnici folosesc????????

Simt nevoia sa fac niste precizari....
Sub diferite forme, destul de des, primesc intrebari legate de modul in care fac bijuteriile.
Asta se intampla saptamanal, pe mail, pe mess, pe chat-ul de pe blog, mai nou si in comentariile anumitor articole.
Asa cum am mai mentionat pe chat, nu stiu cum se numeste "tehnica" sau daca ceea ce fac eu are un nume, le fac asa cum simt, cum am inspiratie, cum imi arata pietrele ca le-ar sta bine.
In 22 ianuarie 2009, mi-am comandat primele materiale, m-am uitat la ele o vreme si m-am apucat sa fac ce m-a taiat capul, nu urmand o tehnica, nu invatatnd ceva de undeva, pur si simplu....
Pana a ma apuca sa fac bijuterii, am fost o cumparatoare de top, vesnic imi cumparam ceva si .... niciodata nu eram multumita de ce am cumparat, astfel ca atunci cand m-am hotarat sa imi comand materii prime, am avut in vedere sa fac ceva care sa-mi placa.... atat.
O doamna sau dominisoara, foarte enervata de faptul ca "nu vreu sa-i spun cum fac bijuteriile" m-a acuzat ca pastrez acest secret doar pentru mine, pentru ca nu sunt sigura pe mine si ma tem de concurenta.... ei bine.... nu-i nicidecum asa!
Cred cu tarie ca este loc in lumea asta pentru fiecare, daca am posibilitatea sa ajut alte persoane din bransa aceasta intr-un fel, o fac din proprie initiativa, in masura in care pot.
Deci in incheiere:
-nu stiu ce "tehnica" folosesc;
-nu am tutoriale secrete dupa care imi fac bijuteriile;
-nu am urmat nici un curs, sunt economist si singura directie in care am fost scolarizata a fost contabilitatea;
-nu ma consider nici artist, nici creator de bijuterii, este doar o alta forma de exprimare decat cele conventionale
Atat.

5 comentarii:

  1. Si eu in ianuarie 2009 am atins pentru prima data fimo,si sarma mult mai tarziu. Nu stiu sa crosetez nici fir normal de aceea nici nu am incercat cu sarma, dar imi dau seama cum sunt facute.
    Imi place la nebunie ce faci, felicitari!!!
    Nu cred in concurenta, si daca imitam, sau ne imita, la fel nu va iesi niciodata, nici mie nu-mi ies doua la fel:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai mare dreptate, nu esti artist, si se vede ca singura directie de scolarizare a fost contabilitatea, tutoriale pentru 90% din bijuteriile pe care le faci sunt gasite pe www.enioken.com. Nu stii sa combini culorile si nici macar nu tii cont de ce pietre folosesti pentru fiecare bijuterie, daca ai avea putin simt estetic ai reusi sa scoti ceva dragut. Din pacate pentru tine vei ramane cea care copiaza si nu vei deveni niciodata cea copiata.

    p.s. pentru andrea.z - "Nu cred in concurenta, si daca imitam, sau ne imita, la fel nu va iesi niciodata, nici mie nu-mi ies doua la fel:))" ASTA PRINCIPIUL HANDMADE!!! niciodata nu vei avea 2 la fel, de acea se lucreaza pe bijuterii unicat

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga "Anonim",
    Am ales publicarea acestui comentariu din doua motive:
    1. Nu esti nevoit(a) sa privesti bijuteriile pe care le fac, lipsite de simt estetic, copiate, etc... dar daca tot ai facut-o si te-ai simtit atat de profunt lezat(a) incat sa te deranjezi cu acest mesaj plin de venin, doresc sa te intreb daca esti sigur(a) ca exista acolo tutorialele a ceea ce fac eu? Nu am timp acum sa verific. Daca da, este perfect, voi indruma catre acel link pe cei ce ma intreaba cum imi fac bijuteriile.
    2. De cand m-am apucat de margelit si pana in prezent, esti prima persoana care imi aduce critici. Iti multumesc pentru timpul irosit!

    P.S. Consider ca n-ar strica sa te familiarizezi cu limba romana, este necesar, tu fiind o persoana cu o atitudine atat de profund perfectionista si nu in ultimul rand atat de critica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Anonima,

    Care nu ai nici macar curajul sa iti dezvalui identitatea... In ce dictionar ENGLEZ-ROMAN de pe planeta asta ai gasit tu traducerea pentru handmade ca UNICAT.
    Nimeni nu e obligat sa iti spuna tie ce si cum se fac bijuteriile crosetate, sau orice lucru de pe planeta asta. Poate ar trebui sa te intorci la scoala sau mai bine spus inapoi in timp sa iti recuperezi cei 7 ani de acasa.
    Eu nu-mi permint luxul acestor bijuterii frumoase, dar imi permit sa le admir. Stiu cat de greu se lucreaza si ce urme adanci iti lasa pe maini.

    Daca gustul tau pentru combinarea culorilor difera de cel al ceeatoarei bravo tie. Suntem unici in felul nostru si avem tot dreptul din lume sa ne placa lucruri diferite. Dar e de datoria nostra sa ne purtam civilizat si sa avem respect pentru ceilalti si gusturile lor.

    Patricia Stefanescu, Timisoara

    RăspundețiȘtergere
  5. Hahahh....anonima ta(caci este 100% o femeie), are 2 probleme:
    1)e invidioasa pe munca ta

    2)nu este genul de femeie care sa investeasca bani in bijuterii de clasa.Nu ai sa vezi niciodata o astfel de femeie...dand bani pe bijuterii...mai degraba le-ar primi gratis.

    Daca e o femeie care vrea sa dea banii pe bijuterii...o invit pe site-ul meu....sa-mi faca ceva vanzare...hahah.
    Bineinteles ca la mine...o sa aiba de comentat....ca-s prea urate...si prea ieftine...hahah

    Tare imi plac anonimii astia....parca mai invioreaza peisajul....chiar ne demonstreaza ca cineva sta cu ochii pe noi.
    Multumim tuturor anonimilor simpatici- ca sunt alaturi de noi...iar anonimilor antipatici- le dorim sa treaca la treaba...sa vedem ceva facut si de manutele lor.

    Stiuuuuuu...am mai aparut si eu sa pun paie pe foc......dar abia astept anonimi pe blog-ul meu.....ca am postat acolo linkuri cu tutoriale de toate neamurile :).
    Asadar, anonimilor...va astept in ograda mea...si va pupik. Criss.

    RăspundețiȘtergere